
Na první pohled to dává smysl – více makléřů, více inzerce, více šancí na prodej. Jenže realita funguje trochu jinak.
I kdyby všichni makléři získali stejné informace o vaší nemovitosti (počet metrů, stáří domu, cenu, údaje o majiteli, domluvenou provizi),
narážíme na problém. Každá kancelář totiž využívá jiný interní software a inzertní servery si z nich přetahují data různě.
Výsledek? Stejná nemovitost se na serveru objeví hned několikrát nad sevou – a pokaždé trochu jinak.
Někde chybí údaje, někde se liší cena, jinde fotky....
A kupní pak tápe: „Jak to vlastně je? Proč je jeden dům inzerovaný třikrát?“
Taková duplicita v lidech vyvolává nedůvěru a místo aby se prodávalo rychleji, celý proces to zpomaluje.
Výhradní spolupráce znamená, že máte jednoho makléře - průvodce - vyjednavače .
Makléř, se kterým spolupracujete zná vaše potřeby, ví, co je pro vás důležité, a dokáže váš zájem na trhu hájit.
Zájemci se k vám vždy dostanou skrze stejného člověka a po několikáté prohlídce se z vás stane sehraný tým.
A prodej plyne bez chaosu a pochybností.
Upřímně, realitní kanceláře a makléři, kterým nevadí společná inzerce, jsou často hodně draví.
A to se promítá i do jejich hodnot a přístupu.
Za mě je vždy lepší, když spolupráce stojí na vzájemné důvěře a osobním vztahu.
Ano, i nám se občas stane, že nabídku sdílíme. Děje se to tehdy, když je to výslovné přání našich dlouholetých klientů.
Někdy chtějí, aby jejich nemovitost vidělo co nejvíce lidí, a napadne je, že sdílením zakázky s jinými kancelářemi by toho mohli docílit. Zároveň si pokaždé přejí, abychom prodej jako takový realizovali my .
V takových případech klientovi vyhovíme a oslovníme další kanceláře.
Model ve kterém toto lze uskutečnit je takový, že ostatní kanceláře fungují jako tipaři.
Provizi jim tedy vyplácíme my a to podílem za tip z naší vlastní provize.
Zkušenost z praxe? Nedávno jsme sdíleli jednu nemovitost a druhá kancelář ji inzerovala na inzertních serverech hned vedle nás a to o 170 000 Kč dráž. Ačkoli měli slíbenou tipařskou provizi, přidali si ještě svou plnou provizi. Pro zájemmce naprostý zmatek.
Pokud si chcete inzerovat i sami, respektujeme to. Často se ale stane, že po pár týdnech klienti volají, že změnili názor a celou práci nám rádi přenechají. Když si inzerujete sami, volají vám hlavně makléři na tzv. "studený kontakt" a snaží se získat vaši nabídku do svého portfólia.
Když má klient dobré komunikační schopnosti a čas řešit prodej, je pro něho vhodný náš balíček Prodej svépomocí, kdy zařizujeme pouze přípravu smluvní dokumentace - smlouvy, výmaz věcného břemene, návrhy na vklad, pasporty, PENB, atd. v jiných případech je dobré to nechat celé na makléři a věnovat svůj čas něčemu zábavnějšímu. :)
? Moje zkušenost je jasná: výhradní spolupráce je vždy nejčistší cesta.
Nemovitost má na trhu jednu jasnou tvář, jeden příběh a jednoho člověka, který za vámi stojí.
A to je při prodeji k nezaplacení.
? Přemýšlíte o prodeji? Ráda se s vámi potkám a nezávazně probereme, jaký způsob spolupráce by byl nejlepší právě pro vás.
Stačí mi napsat nebo zavolat.
Těším se na vás
Laďislava Binderová
realitní manažerka